söndag 18 oktober 2009

The gang

Såhär skriver Packe i sin blogg om alla oss dårar som umgås i Göte-la-fucking-borg. Intressant, roligt, fyndigt och inte minst träffsäkert. Såhär säger jag om samma sak!

* Packe - Mannen som vill ha action. Avskyr stiltje. Ledargestlalt. Drar igång oss andra. Får saker att ske. 100% in i döden. Målkung i korpen och ojämn tippare. GAIS´are.

* Peder - Mannen med många järn i elden. Jobbar hårt och passar på att facebook-chatta på fritiden. Umgås mycket med många olika filurer. Jobbar hårt i korpen. Förkärlek för glidtacklingar. GAIS´are.

* Andreas - Laholms svar på Darth Vader. Allmänbildningsintresserad korpsupporter som alltid har ett leende på läpparna. Tippar behjälpligt, försöker lära sig poker, kan det mesta om filmer men vägrar själv lira boll. Rögle´are.

* Micke - Mytomspunnen. Få vet om han existerar på riktigt. Pokerklippa, katastrof på att tippa, väljer öl före kvinnor alla dagar i veckan. Skadeskjuten korpspelare Enligt sägen GAIS´are.

* Jag själv - Tjurig, målmedveten norrlänning med förkärlek för rutiner. Spontan, gör ogärna saker jag inte känner för. Stadgad och mindre tillgänglig för de flesta. Njuter av egenpåkallad ensamhet. Tung stridstank i korpen, tippar behjälpligt och skräller ibland i poker. Svensk supporter.

Kort sagt - en go samling glada skitstövlar.
Skjut från höften boys! - Det gör jag.

2 kommentarer:

Legion sa...

Det är jag o Bigfoot!

Dock så är det inte riktigt så att jag aktivt väljer öl före kvinnor, det är bara det att vet mer om hur man fixar öl :)

Cornelia sa...

Jag har skådat bigfoot han sågs senast längst med en av långgatorna om jag inte missminner mig var det den 2:a.

Öl framför kvinnor är inget fel, har själv gjort det valet ett par tre gånger!

Vem är den där Poker?