lördag 23 oktober 2010

Problem #1



Som ansvarstagande fader kommer man många gånger under livet att råka på diverse problem som kan uppstå med sin avkomma. Här i veckan råkade jag på problem numero uno.

Lilltjejen satt och slappade i pappas knä och tittade tomt ut i fjärran medan jag zappade efter sport på tv´n. Och vad sker? Jo Gais - Örebro kommer i bild och lilla Astrid inte bara fixerar blicken på tv´n, jag har heller aldrig sett henne så fokuserad på något. Varken då eller nu.

Detta är inte gulligt, detta är katastrof. Jag har närt en grönsvart vid min barm! Hur tacklar man det liksom? Hon (precis som alla andra Gaisare?) fattar ju inte vad man säger när man pratar med henne. Bara att vänta några år innan man talar henne till rätta och tills dess hålla henne från tv´n antar jag....

Och igår var Alex här med Blåvittkläder. Ja, jag säger då det...

3 kommentarer:

PN sa...

Inget problem, bara så att du vid din barm en flicka som lärt sig att tänka fritt och utanför boxen. Var stolt och glad, du vet att vi tar hand om henne även borta mot Helsingborg. Kram till er alla tre :-)

Helm sa...

Håller med ovanstående. Vackert att hon redan i tidig ålder visar sådan mognad och självständighet.

Kommer bli en bra människa den där Astrid!

julia sa...

ja, jag säger då det - jag har närt en sportintresserad vid min barm. lord have mercy!!